Psikoloji literatüründe otofobi olarak bilinen yalnızlıktan korkma durumu, günümüzde pek çok insanın karşı karşıya kaldığı sorunlardan biridir. İnsan psikolojisi ile yakından alakalı olan bu durum, yalnız başına zaman geçirme düşüncesi ve tecrübesi ile tetiklenen bir tür anksiyete bozukluğu olarak tanımlanmaktadır. Otofobi çoğu zaman fiziksel bozukluklara da neden olabildiği gibi psikolojik semptomlara da neden olabilmektedir. Bu durum karşısında kişinin hayatı olumsuz olarak etkilenebilmekte ve yaşam kalitesi düşebilmektedir.

Yalnızlık Korkusu Nedir?

Yalnızlık korkusu, bilimsel olarak otofobi, eremofobi, izolofobi ya da monofobi gibi isimlerle ifade edilmektedir. Bu korku ben merkezci olmak ve göz ardı edilmekten korkmak olarak da ifade edilirken, insanın tek başına vakit geçirme korkusu ya da bu tecrübe ile karakterize olan bir anksiyete bozukluğudur.

Yalnız olma korkusu kişinin fiziki olarak yalnız olmasından ziyade hissi olarak yalnız kaldığını ya da kalacağını düşünmesi olarak da tanımlanabilmektedir. Bu gibi bir korkuya sahip olan kişiler kalabalık içinde bulunsalar dahi yalnız kalma endişesine kapılabilmektedir. Bazen yetişkinlerde panik atak ya da depresyon gibi sorunların tetikleyicisi olarak görülen yalnız kalma korkusu, insanlarda bayılma, titreme, nöbet geçirme ve hatta şuur kaybetme ye de neden olabilmektedir.

Yalnızlık Korkusu Nasıl Yenilir?

Yalnız kalma fobisi olan her insan ya da yakınları “Yalnızlık Korkusu Nasıl Yenilir?” sorusuna yanıt aramaktadır. Yalnızlık korkusunu yenmek sanıldığı kadar zor olmamakla beraber uygulanması gereken birkaç yöntem sayesinde bu durumun üstesinden gelebilmek mümkündür. Örneğin;

  • Yalnızlığı kabullenmek,
  • İyi yönlerini keşfetmek,
  • Mutsuz ilişkileri idare etmeyi bırakmak,
  • Yardıma muhtaç olan insan ve canlılara yardım etmek,
  • Spor yapmak,
  • Sahip olduklarına şükretmek ve dışarı çıkıp yeni insanlar tanımak yalnızlık korkusunu yenmek için ideal yöntemler olarak gösterilebilmektedir.

Psikologdan Yardım Alabilirsiniz!

Yalnızlık korkusunu yenmek için uygulanabilecek olan başka bir adım ise psikologdan destek almaktır. Endişeli ruh hali ve yalnız kalmaktan korkma durumu beraberinde çeşitli psikolojik sorunlara neden olurken üstesinden gelinmesi ya da tedavi edilmesi gereken bir durumdur. Bu alanda danışanlarına uzun vadede bir tedavi süreci uygulayan psikologlar, genellikle bilişsel davranışçı terapi yöntemi uygulamaktadır. Bu yöntemler yalnız kalmaktan korkma problemi için oldukça başarılı olan ve kısa sürede etkisini gösteren tedavi yöntemleridir.