Panik atak, endişe ya da tehlikenin varlığını hissettiren yoğun bir duygudur. Panik atağın bazı belirtileri aşağıda verilmiştir, bu belirtiler kişiden kişiye değişebilir:

  • Nefes darlığı,
  • Düzensiz kalp atışı,
  • Baş dönmesi,
  • Bulantı ve boğulma hissi,
  • Terleme ve salya akıtmak,
  • Halsizlik ve yorgunluk,
  • Mide yanması ve göğüs ağrısı,
  • Kas spazmları,
  • Ani titreme ya da sıcak basması,
  • Korku hissi.

Panik Atağın Nedenleri Nelerdir?

Kalıtsal olabilir. Anne veya büyükanneden birisi bu hastalığı geçirmişse sizde riski altında olabilirsiniz. Travmatik olaylarda panik atak oluşumuna katkıda bulunur. Kötümser yaklaşım, kötü düşünce modeli ile ilişkili olanlarda panik atak olma olasılığı yüksektir. Bu koşullar dışında gelişen bazı biyolojik faktörler vardır.

Panik Atak ile Nasıl Başa Çıkılır?

Panik atağı sık sık görülmesi iş yaşamı ve ilişkileri olumsuz etkileyebilir. Ancak panik atak kontrol edilebilir. Peki ama nasıl?

  • Benlik Saygısı Geliştirmek

Panik atağı önlemek için ilk adım kendiniz hakkında algıyı değiştirmektir. Araştırmalar düşük benlik saygısı olan insanlarda, depresyon ve anksiyete gibi ruhsal hastalıklara daha duyarlı olduğunu göstermektedir. Değersiz olma hissi, yalnızlık panik atağı tetikleyebilir. Yapabileceğiniz en iyi şey, kendi benlik saygınızı yüksek tutmaktır.

  • Negatif Düşüncelerden Uzak Durun!

Ayrıca negatif düşünce olarak bilinen bilişsel bozulma anksiyete panik atağı tetikleyebilir. Negatif düşünce yalnızlık, korku, panik bozukluğa sebep olabilir. Bu nedenle her zaman negatif düşüncelerden kendinizi uzak tutmalısınız.

  • Kendinize Zaman Ayırın

Kendinize zaman ayırın. Cildinize, saçlarınıza, kısaca görünümünüze önem verin. Bu panik atağı tetikleyen öz saygı eksikliğini yok edecektir.

  • Uykunuzu İyi Alın

Uyku sorunları ve anksiyete genellikle aynıdır. Panik atağı olan insanların çoğunda uyku bozuklukları gözlemlenmektedir. Panik atağı olanlar uykuya dalsa bile gece boyunca uyanık kalırlar. Ancak hem biyolojik sağlığınız hem de psikolojik sağlığınız için her zaman uykunuzu iyi almalısınız.

  • Stresten Uzak Durun

Stres, anksiyete ve panik atağı tetikleyen en önemli faktörlerden biridir. Bu nedenle stresi azaltmak için bazı rahatlatıcı teknikleri deneyebilirsiniz. Örneğin; egzersiz, yoga ve meditasyon stresi azaltmada çok faydalıdır.

  • Rahatlatıcı Teknikler Deneyin

Panik atakta sık sık görülen belirtilerden biri de nefes almadaki zorluktur. Yavaş yavaş nefes alın, kendinizi sakinleştirin ve rahatlatıcı teknikler deneyin. Yapacağınız 5 dakikalık kolay egzersizler hem kaslarınızı rahatlatacak hem de psikolojik olarak çok daha iyi olacak ve panik atakla başa çıkmanız rahatlayacaktır.

  • Psikologdan Tavsiye Alın

Bir Psikolog sorunun çözüme kavuşması, sizin bunu aşmanız için size yardımcı olur. Panik atakla başa çıkmak için Psikolog ile görüşebilirsiniz.