Ayrılık Sonrası Depresyona Girmemek için Ne Yapmak Gerekir? Bir insanın sevdiği birini kaybetmesi, ondan ayrılması oldukça güç bir durumdur. Biten bir ilişki sonrasında yaşanan ayrılık çoğu zaman kayıp duygusunu da beraberinde taşırken, bu duygu ve bu duygunun neden olduğu çeşitli düşünceler, ayrılık sonrası depresyona girmek için bir neden haline dönüşmektedir. Kayıp duygusu ile ortaya çıkan düşünceler, içerik bakımından vefat gibi durumlara benzerlik gösterebilir.

Ayrılık Sonrası Depresyon

Ayrılık sonrası depresyona girmek, pek çok insan için kaçınılmaz bir durumdur. Ayrılık durumunda yaşanan kayıp duygusu, aynı zamanda bireyin hayatında bir daha o kişinin olmayacağı, vermiş olduğu emeklerin, harcamış olduğu zamanın boşa çıkması, kurulan hayallerin gerçekleşmeyeceği gibi çeşitli düşünceleri de beraberinde getirmekte ve özellikle bu düşünceler kişinin psikolojisini sarsarak depresyona neden olmaktadır.

Ayrılık Sonrası Depresyona Girmemek Yapmanız Gereken 8 Şey!

  • Ayrılığı Kabullenin

Ayrılık sonrası depresyona girmemek için yapılması gereken ilk iş ayrılığın kabullenilmesidir. İlk zamanlar bazı ruhsal çöküntüler yaşanabileceğinin normal olarak kabul edilmesi ve belli bir süre sonra tüm bu acıların geçeğinin bilincinde olunması, ayrılık sonrası depresyonu önlemektedir.

  • Ayrılık Sonrasında Zamana İhtiyacınız Olduğunu Bilin

Ayrılın ardından yeni hayata başlayabilmek için zamana ihtiyacınız olduğunu bilin ve kendinize biraz zaman tanıyın. Her insan yaşamış olduğu bu gibi durumlarda ağır duygular ile karşı karşıya kalabilir. Fakat zaman her şeyin ilacıdır.

  • Hatalarınızla Yüzleşin

Kendinizi suçlamadan ve eziyet etmeden hatalarınızla yüzleşmek size iyi gelecektir. Üstelik hayatının sonraki evrelerinde aynı sorunlarla karşılaşmamak adına avantaj dahi sağlayabilir.

  • Belli Bir Müddet Kendinizle Kalın

Bazı durumlarda insanın yalnız kalması, kendisiyle baş başa olması, durumun farkına varması konusunda etkili olmaktadır. Bireyin kendisine zaman ayırması, hatta ufak tefek seyahatlere çıkması iyileşme sürecini hızlandıracaktır.

  • Aktivitelere Katılmaktan Geri Durmayın

İyileşme sürecini hızlandırmak ve depresyona girmemek için yapılabilecek en iyi şeylerden biri de eve kapanmak yerine aktivitelere katılmak, eski dostlar ile bir araya gelmek ve eğlenmektir.

  • Hatıraları Ortadan Kaldırın

Biten ilişki ardından hatıraların göz önünden kaldırılması bazı insanlar için doğru bir adım olacaktır. Devamlı olarak yaşanmışlıkların hatırlanmasına neden olan hatıralar, bazı insanlarda depresifliğe neden olabilir.

  • Spor Yapın

Spor yapmak, adeta her derde deva olarak kabul edilir. Koşma, yürümek, fitnes yapmak ve hareket etmek zihni boşaltmaya, hem ruh, hem de beden sağlığını korumaya birebirdir.

  • Kendinize Yeni Uğraşlar Edinin

Kişinin düşüncelerinden kurtulmak, zihnin dağıtmak için yeni yeni uğraşlar edinmesinde fayda var. Bu uğraşlar sayesinde kişi kendini daha iyi hissederken, hızlı bir şekilde toparlanabilmektedir.

Psikologdan Destek Alabilirsiniz!

Bireyin ayrılık ya da boşanma sonrası depresyon durumunun üstesinden gelebilmek izin bazen profesyonel bir destek alması da gerekir. Bu gibi durumlarda bir psikolog ile görüşmek ve yardım almak önemlidir.

Ayrılık sonrası depresyonlarda hastasını terapiye alan uzmanlar, bu tedavi yöntemi sayesinde hastasına birçok durum karşısında nasıl güçlü olması gerektiğini, psikolojisini nasıl toparlayabileceğini ve duygu durum bozukluklarını nasıl aşabileceğini öğretmektedir. Dolayısıyla bu yöntem, uzun vadede iyileşme sağlayabilir.