Stres, bireylerin ruhsal ve bedensel sınırlarının zorlanması ve tehdit edilmesi neticesinde ortaya çıkan bir durumdur. İnsanların yaşamında oldukça büyük etkiler gösteren stres, bazen faydalı fakat çoğu zaman zararlı olabilmektedir. Örneğin; verimliliği düşürmesi, kararsızlık ve karamsarlığa neden olması, hayattan zevk almayı engellemesi, insan psikolojisinin olumsuz yönde etkilemesi, değersizlik, güvensizlik gibi duygulara yol açması ya da öfke, kızgınlık, düşmanlık gibi durumlara neden olması, stresin zararları olarak gösterilebilmektedir.

Stres yönetimi, stresin yol açtığı zararlarla karşı karşıya kalmamak adına hayati bir önem taşımaktadır. Bu gibi durumlarda bireylerin stresle başa çıkma yolları hakkında bilgi edinmesi ve hatta bu yolları uygulamaya koyması gereklidir. İşte stresle başa çıkma yollarından bazıları…

  • Pozitif Düşünmek

Stresle başa çıkabilme yollarından biri pozitif düşüncelerdir. Bireyin kendisiyle yapmış olduğu negatif konuşmalar ve düşünceler, belli bir zaman sonra kontrol edilemez bir hal alacaktır. Dolayısıyla negatif düşüncelerin farkına vararak bunların yerine pozitif düşüncelere kapılmak gereklidir. Bu sayede stres belirtileri de en aza indirgenecektir.

  • Beslenmeden Destek Almak

Sağlıklı beslenmek ya da stresli bir anda atıştırmalıklar yemek stres yönetimi konusunda yardımcı olmaktadır. Bireyin hayatı boyunca bol bol meyve ve sebze yemesi daha çok bitkisel yağları tercih etmesi ve hazır gıdalardan uzak durması, strese karşı direnci artırabilmektedir.

  • Spor ve Egzersiz Yapmak

Spor ve egzersiz yapmak, stresle başa çıkma yolları arasında en önemlilerden biridir. Spor ve egzersizler vücudun rahatlamasını sağlarken, insanın kendisine olan güvenini ve benliğini geliştirmesine yardımcı olmaktadır.

  • Sabahları Kahvaltı Yapmadan Güne Başlamamak

Stres sonuçları ile karşı karşıya kalmamak adına atılması gereken adımlardan biri de sabahları kahvaltı yapmadan güne başlamamaktır. Kahvaltı günün en önemli öğünü olurken, gerek ruh sağlığı, gerekse genel sağlık açısından büyük bir öneme sahiptir.

  • Gevşeme Yöntemleri Kullanmak

Gevşeme egzersizleri, insanın psikolojik açıdan rahatlamasını sağlamaktadır. Örneğin; solunum egzersizleri yapmak ve zihni canlandırıcı yöntemleri kullanmak, strese karşı mücadelede yardımcı olurken, insanın sakinleşmesine de yardımcı olmaktadır.

  • Uyku Düzenini Sağlamak

Bireyin uykudan önce stres nedenlerinden uzak durması önemlidir. Örneğin; korku filmi izlememek, çay, kahve, alkol, sigara ve bunun gibi şeyler tüketmemek stres faktörlerinden uzak tutarken, uyku düzeni de sağlayabilmektedir. Bu süreçte ayrıca yatağı yalnızca uyku için kullanmak önemlidir.

Bir Psikologdan Yardım Alabilirsiniz!

Stresle başa çıkılamadığı zamanlarda yapılabilecek en iyi iş bir psikologdan yardım almaktır. Bu gibi durumlarda insanların ruh sağlığını koruyabilmek adında hizmet veren uzman hekimler, öncelikle hastaları için risk faktörlerini belirlemekte ve ardından buna göre bir tedavi yöntemi belirlemektedir.

Uzman hekimler tarafından strese karşı uygulanan tedavi yöntemlerinden biri de terapidir. Terapistler tarafından sıklıkla tercih edilen bu yöntem, bireyin strese karşı nasıl mücadele edebileceğini, stresle başa çıkabilme yollarını öğretmekte, vücut direncini artırmakta ve uzun vadede tedavi imkanı sağlamaktadır. Dolayısıyla stresin yol açtığı problemlerle karşı karşıya kalmak yerine daha sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek açısından mutlaka bir uzmandan yardım alınmalıdır.